Arbejdet med at komplicere enkle geometriske figurer har altid været en fascinerende del af min dagligdag.
De materialegenskaber, der fasinere er sølvets rigdom på kontrast, det blanke sølv der tilbage kaster lys og det oxiderede sølv der opsuger lyse, sølvets blødhed og sølvets skarphed.


Med æsken "Cirkelslag" fra 1982 har jeg arbejdet med to figurer: cirkelslaget og rette vinkler, æsken står og vipper på en buet bund og er således ikke et stabilt gemme for ting og sager; men mere en lille skulptur der hilser med en bevægelse når man går forbi. Æsken har ikke en forside eller bagside men kan ses fra alle vinkler, og trods sin meget stramme form er modellen udført i voks et blødt materiale der tillader hurtige form ændringer.

"Konkav"Lysestager 1978

"Konstruktion" 1983
gen
Min interesse for geometri har ført mig langt omkring. Sølvets mest unikke eskab, evnen til at tilbagekaste lys,søger jeg at udnytte, med vinkler og fasetter. Arbejdet er planlagt til mindste detalje før jeg går igang med sølvet, ofte har jeg først skabt formerne i papir
"Tulipan" Vase 1980
"Kogle" Vase 2000

"Trearmet" stage 2001

Jeg arbejdede i mange år med konkrete geometriske former, men ind imellem kom der også andre former frem , det var mest i de små æsker nye fomer piblede frem.

"Stilleben" 1998 Frimærker Æske 1999
   
Jeg fik lyst til at hamre buler i sølvtøjet, og de islandske lavamarker boblede frem. Tingene fik lov at vokse i nuet, men de havde ligget og modnet i årevis. En ny arbejdsform, hvor alt ikke behøvede at være planlagt, dukkede op.
"Myvatn" Fad 2001
"Vand" to Kander 2006
"Vand" Kande 2002
   

"Mitosis" Fad 2004
   

"Mitosis" Skål 2006
"Familie"ToKander 2007
Metallet er det samme, men tingene der dukker op på mit arbejdsbord har forandret sig meget, det skyldes min nysgerrighed og trang til bevægelse.
Jeg er blevet ældre, har øvet mig, er blevet en bedre håndværker og jeg føler ikke længere at det er nødvendigt at skjule de spor som værktøjet sætter; tvært imod finder jeg det vigtigt at synligøre de prosesser som danner basis for mine værker.
Som tiden er gået har tingene fået flere rynker, det er næsten som i det virkelige liv